@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Thursday, August 25, 2005

Masih Mampukah Melangkah?

dalam kepayahan hidup sekang..mampu atau tidak kita terpaksa melangkah..melangkah untuk meneruskan hidup dan meneruskan sisa masa yang ada..ajal maut jodoh pertemuan sume
Allah yang tetapkan.kita hanya mampu berdoa dan terus berdoa..aku seperti orang lain juga hanya mampu berdoa dan disertakan dengan usaha yang termampu aku lakukan..bila aku melihat kawan2 aku yang bahagia dengan pasangan masing2 tak kiralah yang dah berkahwin ataupun tidak aku begitu gembira kerana mereka masih berpeluang bersama..ketawa bersama..kemana2 pun bersama..aku hanya ingin menumpang kegembiraan kalian.

kawan2 aku melihat aku adalah seorang yang gembira..tapi disebalik itu hanya seorang sahaja yang tahu bagaimana perasaan ini..bila perasaan ini tiba aku rasakan kaki ini tak mampu melangkah lagi..kalo di beri peluang,aku ingin tidur sehingga aku rasakan segalanya tidak seperti sekarang..tapi,walau aku tidur selama mana pun keadaan takkan berubah..aku akan cuba bersabar kerana aku percaya semuanya akan berubah..pasti akan berubah..


p/s: kepada 'A' terima kasih kerana memahami diri ini..walaupun iman dah banyak
menyusahkan 'A' namun kau tetap bersama diri ini memberi sokongan dan dorongan..

6 Comments:

  • At 1:26 AM, Anonymous Anonymous said…

    iman..selagi kita berpijak di bumi yang nyata ini.ujian datang tanpa henti.jadi,hadapilah ujian-Nya dengan sekuat mungkin.saya yakin iman adalah orang yang tabah dan kuat untuk menghadapi segala cabaran dari-Nya..jangalah putus asa..dan janganlah dikenang orang yang sudah tiada...

     
  • At 1:45 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    biru laut~~
    Alhamdulillah kalau saya adalah orang yang kuat dan setabah yang dikatakan..orang yang sudah tiada itu telah banyak merubah hidup saya..hanya doa yang mampu saya berikan kepadanya...

     
  • At 8:06 PM, Blogger Wirawan Terulung said…

    yup...selagi mampu, teruskan lar bersabar. kerana mungkin cahaye akan bersinar kembali...kita tatau bila, di mana ia akan bersinar...

    yang pasti ia adalah kuasa illahi...

     
  • At 8:55 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    wirawan terulung~~
    mudah mudahan cahaya itu akan bersinar kembali dan takkan padam selamanya..

     
  • At 10:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    alhamdulillah...masih ada yang sayang...senyumlah selagi mampu iman... =)

     
  • At 12:12 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    sepet kuku~~

    iman akan cuba senyum selagi roh berada dalam jasad...selagi jasad masih belum kaku..

     

Post a Comment

<< Home