@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Monday, August 15, 2005

Lagu Jack Tajuk Wajah

Berbumbungkan angkasa kelabu

lantainya bumi retak seribu

setiap langkah perjalananmu

berlubang berliku

bertapa berat mata memandang

berat bahu menggalas kebadan

belum sempat menitis ke bibir

tangisan kering sendiri

# Berkali tersungkur

pandanganmu kabur

namun azam meneruskan hidup

tak pernah luntur

Engkaulah perwira

dimedan derita

merentasi ranjau kehidupan

dengan harapan

Luahan rasa derita jiwa

pada wajah tiada rahsia

menunggu malam berganti tua

usahkau berputus asa....

ulang #

Usah kau berputus asa

kaulah wira...

bila dengar lagu ni..teringat aku kepada orang yang amat aku sayangi...kasih mereka takkan luntur...walaupun terpaksa meneruskan kehipun dalam keadaan yang tak seperti orang lain...namun mereka gagah meneruskan sehingga ke akhirnya...walaupun dah berkali hampir berputus asa..namun sokongan dan dorongan dari orang orang tersayang...mereka gagahi...

mereka tahu masih ada orang yang lebih bernasib malang dari mereka...inilah dugaan hidup orang2 yang aku sayangi..walaupun hati amat perit..hanya doa sahaja yang dapat aku berikan..setiap hari aku mendoakan kesejahteraan mereka...mudah mudahan semuanya akan seperti sedia kala...namun apakah daya aku hendak melawan takdir..semuanya sudah ditentukan..hanya air mata yang dapat aku iringi...memang benar.. "kaulah perwira di medan derita"....




1 Comments:

  • At 10:06 PM, Anonymous Anonymous said…

    benar...lagu ini, tiap kali didengar...ianya seakan menyucuk hati...tiap baris kata...punya makna sendiri...

    *sabarlah iman..

     

Post a Comment

<< Home