@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Sunday, August 28, 2005

Aku Sudah Kehilangan

sebenarnya aku sudah kehilangan..kehilangan org yang amat aku sayangi..kadang2 aku rasa begitu lemah...lemah bila ujian datang menduga diri ini..aku seolah2 tak mampu berdiri seorang diri bila aku sudah biasa ditemani..tapi apa lagi yang aku boleh buat?siapa lagi yang mampu aku harapkan selain diri aku sendiri?walaupun masih ada orang yang mengambil berat akan diri aku..tapi takkan sama dengan orang yang aku berkongsi segala cerita suka duka aku..

kenapa saat aku belum bersedia..aku kehilangan 'N'?bagaikan gelap dunia aku bila orang yang aku harapkan selama ini pergi buat selamanya..hanya mak tempat aku berkongsi cerita..mak sejak buat operation penyakitnya itu mak mudah jatuh sakit..aku tak nak buat mak susah hati bila melihat diri aku yang sebenarnya..sebab itu aku tak menunjukkan kesedihan aku di hadapan mak..cukuplah mak bersedih selama ini..takkan aku tambah lagi kesedihan mak..hanya mak sorang saja yang tinggal..

masa 'N' kembali ke Rahmatullah..mak yang banyak pujuk diri aku..kata mak Allah akan menggantikan org yang lebih baik pada aku suatu hari nanti..aku tak mampu cakap apa lagi selain memberi mak senyuman..dari raut wajah mak aku tahu mak risaukan aku..dengan keadaan mak aku bertekad takkan buat mak risau lagi..cuma aku dah tak seramah dulu lagi..
aku sudah kehilangan abah..kemudian 'N'...cukuplah aku tak nak kehilangan mak lagi...
kini aku tak mengharapkan sesiapa lagi...aku redha dengan ketentuan ilahi..

p/s: ........aku harap mak akan sentiasa sihat..ceria..dan sentiasa awek muda (hehehe)......

3 Comments:

  • At 9:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    iman...
    akak kehilangan mak akak masa umur akak 13 thn.. akak langsung tak bersedia menghadapi kehilangan itu.. tambahan lagi akak amat2 memerlukan mak utk melayari zaman remaja, sbb kalo silap langkah akak akan kecundang, namum akak tetap kuatkan semangat.. akak tanamkan dlm diri akak 'tiada satu pun yg kat dunia ini hak MUTLAK kita, bila2 masa saja ALLAH akan amik balik, sejak tu akak sentiasa bersedia utk KEHILANGAN'

    sekarang iman kehilangan 'N' tapi iman masih beruntung krn masih ada mak...

     
  • At 11:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    iman, sepet kehilangan arwah abah 6 thn lalu, masa tue sepet benar-benar rasa blurrr..tak tahu apa nak buat...hilang tempat bergantung, tempat mengadu..tempat diluahkan segalanya...dan sepet diuji dengan hal-hal yg begitu besar...pernah satu ketika...sepet rasa mcm layang-layang putus tali...tapi, bila ada satu hari..sepet tersedar...hidup nie mesti terus...walaupun apa yg terjadi, sebab!! masih jauh perjalanan ini (insyaAllah kalau diizinkanNYA)...dan bila sepet nengok muka mak yg sayu..sepet kena jadi kuat!!!..mak jadi tulang belakang sepet...iman, pun kena kuat...jgn asik nak besedih ya...Allah S.W.T itu maha adil iman...berdoalah, moga semuanya dipermudahkan olehNYA.

    *ada hikmah disetiap apa yg terjadi itu..senyum neh iman =)

     
  • At 1:25 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak meera~~

    saya tahu mcm mana perasaan kehilangan akak..saya akan cuba bersedia menempuhi segalanya..

    sepet kuku~~

    sepet, iman kehilangan abah masa iman umur 12 tahun..baru nak melangkah ke alam sekolah menengah..tapi,Allah lebih sayang abah..iman Redha apa yang berlaku..ya iman akan cuba jadi sekuat sepet...doakan iman dapat tempuhi segalanya ya...terima kasih sepet..

    iman akan senyum selalu...

     

Post a Comment

<< Home