@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Monday, August 29, 2005

Air Matamu

sehingga kini aku menyesal kerana pernah buat 'N' mengalirkan air matanya..aku tidak sedar kata kataku telah mengguris hatinya..

"maafkan Iman, 'N'...kalau boleh iman tak nak semua ini terjadi.."

bagiku hanya sms biasa..tapi rupanya sms yang aku hantar kepada 'N' telah membuatkan malam itu menjadi begitu suram..sejak itu baru aku tahu 'N' pernah kecewa dahulu..kecewa yang amat teruk sehingga merubah hidupnya..walaupun aku bukan cinta pertamanya namun aku bahagia kerana pernah bersama dengannya walau hanya seketika...dan aku pasti akulah cintanya yang dibawa sehingga ke akkhir hayatnya..sejak kejadian malam itu,aku berjanji takkan mengulangi kesilapan ini lagi...aku juga bertekad akan membuat 'N' bahagia seperti mana 'N' telah membahagiakan aku..

tak pernah aku duga 'N' akan mengalirkan air mata disebabkan aku..selepas keadaan kebali seperti biasa..baru aku sedar bertapa sayang dan cintanya 'N' kepadaku..sejak malam itu,hubungan kami menjadi lebih rapat..walau sesibuka mana sekalipun 'N' tetap akan call aku walaupun hanya 5 minit..aku begitu bahagia sehinggakan aku tidak sedar ujian besar yang sedang menanti di hadapan..bagiku hari hariku dipenuhi dengan keceriaan,dibajai dengan senyuman dan diwarnai dengan kebahagiaan..sehinggalah 'N' dapat tahu penyakitnya namun keadaan kami tetap seperti biasa..hati aku begitu gelisah tapi melihatkan kekuatan yang berada dala diri 'N' aku cuba sembunyikan kerisauan itu di hadapannya..

hanya malam malam ku saja yang menjadi teman air mata ini..dan aku tak pernah putus putus berdoa supaya dimakbulkan oleh-Nya..aku hanya merancang Tuhan menentukan segalanya..dah tertulis sejak azali 'N' hanya ditakdirkan hidup di muka bumi ini hanya 27 tahun..selepas pemergian 'N' air mata yang menemaniku setiap malam..sehinggakan satu masa mak tak tinggalkan aku duduk berseorangan kerana takut aku berada dalam kesunyian..apabila melihat mak begitu risau..aku mula melangkah memulakan hidup baru kerana tak mahu mak kerisauan..aku tak sanggup kerana aku seorang, aku telah menyusahkan orang lain..kerana aku..telah mebuatkan org lain mengalir air mata melihat keadaanku..dengan senyuman aku ceriakan hidupku semuala...supaya tidak membuatkan org lain risau keranaku...

sehingga kini,aku telah dapat mengubati hati aku walau tidak sepenuhnya..tapi, syukur alhamdulillah segalanya sedikit demi sedikit telah berubah...

p/s: mampukah aku mencari diri yang sudah hilang??

3 Comments:

  • At 9:00 PM, Blogger Wirawan Terulung said…

    mampu atau tidak...itu smuanya terpulang di tangan iman sendiri untuk memilih.

    biarpun kita hanya merancang, tuhan yang menentukan segalanya...., tapi kita bleh menadah tangan dan berdoa kepadaNYA.

    hape2 pun WIRAWAn harap semoga Iman akan bertemu dengan KEBAHAGIAn yang iman cari2.....amin.

    SIMPLe, SEMPOi & SLUMBEr...

     
  • At 1:54 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    wira~~

    selagi iman mampu menadah tangan, iman takkan lupa minta kepada-Nya..
    mcm mana WiraWan berharap iman akan bertemu kebahagiaan,mcm itu jugalah iman harap wira juga akan bertemu dengan kebahagiaan yang dicari....
    amin..

     
  • At 11:40 PM, Blogger mrsazi said…

    ..sedihnya hati bila kita sedar dari tidur org2 yg kita sayangi telah tiada..

    ..sabarlah yer iman.apple doakan iman mampu menghadapinya..

     

Post a Comment

<< Home