@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Tuesday, September 13, 2005

Masuk Hospital

errr...iman,apa la yang hang suh kak cik tulih ni..kak cik tak tau nak cita sal apa...kak cik nak cerita pasal imanlah...lagipun untuk 13hb dah adalah iman..iman silap tarikh ni...memang patut masuk hospital..

petang kelmarin iman masuk hospital lepas balik dari office..masuk tak sampai 24jam pun..pukul 11 pagi tadi dia dah keluar..rasanya sekarang ni proses ambik ubat ni..iman, kak cik nak cakap beberapa perkara ni..

>iman makan selalu tak ikut waktu.
>iman asyik fikirkan orang lain aja..fikir diri sendiri sama.
>boleh tak iman jangan jadi pendiam macam dulu balik?
>jangan terlalu fikirkan sangat hal2 yang tu.
>kak cik tahu iman perlukan masa.
>jangan tutup pintu hati iman kembali..masih ada orang lain menagih kasih iman.
>jaga diri baik2 jangan masuk hospital lagi.

dah la kak cik cakap skit2 nanti iman mulalah kata kak cik membebel..kak cik bebel sebab iman juga..ibu ada tanya kak cik kenapa iman diam sekarang ni..iman jawablah sendiri ya..

+++ kak cik +++

8 Comments:

  • At 10:24 PM, Blogger Wirawan Terulung said…

    i want to ask u something...

    1.sampai bila iman nak membiarkan diri iman terus di belengu kenangan silam?? 10 tahun, 20 tahun atau selama2nya.

    2.tidak kah pernah iman terfikir perasaan orang2 yang terdekat ngan iman??

    Semua yang terjadi adalah UJIAN dari ALLAh untuk menguji MAKHLUk2 CIPTAANNYA....Walau aperpun, Wirawan terulung mendoakan semoga IMAN akan dapat menghadapi semuanya dengan KETABAHAN...AMIn...

     
  • At 1:43 AM, Blogger noorlara said…

    Iman, kerapkali dalam kehidupan ini kita terpaksa membuat pilihan, mungkin apa yg terjadi sebenarnya adalah yg terbaik untuk kita, itu rahsia ALLAH S.W.T. Dugaan yang kita terima adalah selaras dengan keupayaan kita menanggungnya.Yang pahit itu ubat dan yg manis selalunye mengundang penyakit. Mengenang semalam ia semakin jauh sedangkan hari ini adalah pasti dan esok perlu dirancang akan langkah takkan lagi sumbang. Justeru siapakah lagi tempat berserah kalau bukan DIA. Berusaha, berdoa dan berserah, Insyaallah takdir mu esok kan lebih bermakna. Yakinlah

     
  • At 3:17 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    wirawan~~

    1. sekarang iman sedang berusaha untuk tidak dibelenggu dengan kenangan silam.bukannya dengan serta merta iman boleh lupakan segalanya..

    2. iman sentiasa fikir perasaan orang2 yang sayangkan iman..kalo boleh sedikit pun iman xnak lukakan dan buatkan diaorang semua risau..

    terima kasih wira..iman akan kuatkan diri dan tabahkan hati supaya dapat menghadapi semuanya..

    kak noor~~

    iman akan berusaha,berdoa dan tawakal dengan apa yang terjadi..iman tahu hanya Dia tempat iman meminta,memohon...iman akan cuba jadikan diri ni sekuat dan setabah yang boleh..

    biyanglala~~

    apa yang berlaku telahpun berlaku..iman akan cuba penuhi usia muda iman dengan keceriaan dan kebahagiaan..iman takkan menyiksa orang2 yang sayangkan iman..iman akan cuba senangkan hati semua orang..terima kasih biyanglala..

     
  • At 3:30 AM, Anonymous Anonymous said…

    askum iman lalingss..
    jangan jadi hamba cinta dik..selalulah berfikiran waras..
    tak salah merindu atau mengenang kenangan lalu krana itu memang milik peribadi mu tapi jgn sampai hanyut tanpa arah..

    make up ur mind..sayangi diri sendiri..

    salamm..

     
  • At 5:31 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak lady~~

    wasalam..saya takkan jadi hamba cinta..cuma saya ni bagaikan sudah jatuh di timpa tangga..lepas 1 masalah belum selesai..1 lagi datang..cuma saya agak tertekan..bukannya masalah cinta yang tak sudah2..apa2 pun saya ucapkan terima kasih dekat akak yer..muaahhh!!

    to kak cik~~

    nak kena dah kak cik ni..org suh citer yang lain dia citer yang lain..ala cik,saya masuk spital pun bukannya apa2..skit aja..pandai juga cik tulih ekk...tapi xjadilah nak belanja KFC sebab cik citer yang lain..apa2 pun thanks cik jaga iman...muahhhh!! cayang kak cik...

     
  • At 8:16 AM, Anonymous Anonymous said…

    ..tabahlah iman..

     
  • At 6:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    askum iman dearest..
    apalaa hidup tanpa masaalah dik..selesaikanlah satu persatu dgn tenang,insyaallah..

    salamm..

     
  • At 9:40 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    applephye~~

    saya akan setabah mungkin..

    kak lady~~

    insyaAllah saya akan selesaikan 1 per 1..teringat lagi kata 'N', "kita hidup ada suka ada duka..kalo berduka takkan selamanya akan berduka..pasti akan datang saat gembira itu."

     

Post a Comment

<< Home