@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Friday, September 09, 2005

Pupus

Aku tak mengerti
apa yang sedang kurasa
Rindu yang tak pernah
begitu hebatnya

Aku mencintaimu
lebih dari yang kau tahu
Meski kau tak akan pernah tahu

Aku persembahkan hidupku untukmu
Telah kurelakan hatiku padamu
Namun kau masih bisu diam seribu
bahasa Dan hati kecilku bicara

Baru kusadari
cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku

'Semoga waktu akan mengilhami
sisi hatimu yang beku
Semoga akan datang keajaiban..
Hingga akhirnya kaupun mau'

Aku mencintaimu
lebih dari yang kau tahu
Meski kau tak akan pernah tahu


Mimpikah aku...

bila aku berada dalam keadaan yang tak menentu sebegini..dalam keadaan perasaan aku begitu keliru aku ingikan semua ini adalah mimpi..aku harapkan bila aku bangun esoknya..perasaan aku ini hilang..aku harap ianya adalah mimpi....aku ingin sekali hapuskan mimpi yang menyakitkan aku ini..mimpi yang buatkan hidup aku tak menentu..aku tak ingin lagi melangkah dalam mimpi yang akan memberi aku kekecewaan kali ke dua...aku ingin hentikan mimpi ini...bolehkah aku hentikan semua ini?tak sepatutnya aku melangkah ke alam berduri ini lagi..aku pasti bukan ini sahaja kebahagiaan aku...pasti ada cara lain yang akan membuatkan aku bahagia..cukuplah hanya 'N' yang bertakhta di hati ini...bukan lagi 'A' bukan lagi sesiapa..walaupun aku inginkan seseorang yang istimewa,yang boleh beri kebahagiaan kepadaku, dan yang aku pasti hanya seorang sahaja yang boleh beri kebahagiaan dan kasih sayang yang kekal selamanya..yang bukan lagi mimpi dan bukan lagi bertepuk sebelah tangan...aku tak perlu berharap kerana ia datang mencurah curah..

kasih seorang ibu yang tak kira masa mengharapkan kebahagiaan anaknya..kasih yang bukan lagi mimpi...kasih seorang wanita yang sentiasa menjadi idola dan terpahat di hati aku..kalau arwah abah masih ada, aku takkan perlukan sesiapa lagi..cukuplah mak dan abah yang memenuhi ruang hati ini..semasa abah meninggalkan aku, aku hanya anak kecil yang tahu aku kehilangannya tapi belum tahu perasaan bila rindukan kasihnya..begitu perit sekali bila sudah boleh merasa perasaan rindu terhadapnya...rindu yang tak dapat aku lepaskan...rindu yang terpendam dalam diri ini...kalau ini hanya mimpi,dan aku tidak kehilangan sesiapa dalam hidup ini kan bagus...aku harap esok bila aku bangun, perasaan aku terhadap 'A' akan berkurang...insyallah aku pasti mampu lakukan...'A' mungkin hanya bayangan kepadaku.. bayangan yang selalu singgah dalam mimpi aku...aku tak ingin lagi menipu diri aku...mengharapkan kebahagiaan yang bukan milikku....

5 Comments:

  • At 9:42 AM, Anonymous Anonymous said…

    askum iman..
    cinta tiga segi ker nih..
    sampai mimpi2..hehe
    biar bermimpi tika tidur jgn mimpi kala jaga..
    jadikan kehidupan yg iman miliki masa kini satu reality..

    cintai insan yg menyintai kamu bukan yg kamu cintai kerana belum tentu cinta yg dia beri sekuat cintamu padanya...

    salammm..

     
  • At 5:53 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak lady~

    wasalam...cinta 3 segi?huh! tak adalak akak...mimpi yang saya tak pasti..adakah ianya realiti ataupun hanya fantasi..yer saya akan cintai insan yang menyintai saya..

     
  • At 6:48 PM, Blogger Semut Api said…

    Mimpi satu fantasy atau realiti satu mimpi....keep writing..

     
  • At 6:11 AM, Anonymous Anonymous said…

    askum iman..

    jangan cepat mengalah..bukankah iman patut slow talk dengan A.. tanye betul2...dan jangan asyik malarikan diri..saya tahu iman berperang dengan perasaan sekarang ni bukan?saya doakan iman bahagia...

     
  • At 8:23 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    deanz~

    thanks deanz..realiti atau fantasi mesti dilalui juga..

    **biru laut**~

    yer saya berperang dengan perasaan sendiri..melarikan diri?hanya ini dapat saya lakukan buat masa ini..

     

Post a Comment

<< Home