@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Monday, September 12, 2005

Rumah anak Yatim&Seri Kenangan

rumah anak yatim..

citer sal rumah anak yatim dengan rumah kenangan ni..aku tingan dulu aku selalu tanya 'A' kat mana rumah anak yatim atau rumah orang orang tua..sebab dari aku sekolah lagi salah satu impian aku ialah aku nak keje kat salah 1 tempat tu..kalo tak keje aku nak buat amal..baru baru ni aku dah nak pergi,tapi sebab aku terpaksa kerja di luar kawasan terpaksalah aku tangguhkan dulu..dah lama aku tangguhkan niat aku ni..aku ingat dalam bulan puasa nanti pasti akan pergi sebabnya kalau bulan puasa aku banyak masa..insyallah aku pasti akan tunaikan niat aku tu..aku pun anak yatim seperti mereka, aku pasti dapat mendalami perasaan mereka..aku ingin bagi semangat supaya mereka akan terus melangkah dan mencapai impian mereka..

aku dah cari rumah anak yatim dan rumah orang2 tua yang terdekat dengan aku supaya memudahkan aku kesana kalau ada masa terluang..aku pun dah cakap dekat mak aku nak kesana..mak memang dah sedia maklum dengan impian aku ni dari dulu lagi..kata mak nak ke mana pun pandai pandailah jaga diri...hmm insyallah aku akan ikut nasihat mak..semalam mak call..antara perbualan aku dengan mak:

mak: kenapa mak tengok iman dah tak banyak cakap?

aku: ish...mana adanya (cuba sembunyikan sesuatu) iman kan mcm biasa juga.

mak: kalo tak iman selalu citer macam2 dekat mak..sekarang ni mak tengok iman dah nak mcm dulu balik.. (nampak sangat kah?)

aku: macam dulu apanya mak..iman macam ni jugalah..anak mak juga..

mak: iman kat rumah sekarang dah tak banyak cakap..banyak sendirian..ingat mak tak nampak ke.. (rupanya mak perhatikan aku).. iman ada masalah ke?

aku: tak adalah mak...mak perasan aja kot..(aku cuba nafikan)..

tiba2 ada gangguan dari anak saudara aku..dia nak sangat cakap dengan aku..lega rasanya bila anak saudara aku menyekat segala pertanyaan mak terhadap aku..nada suara mak, aku tahu mak risaukan aku...aku dah cuba berlagak seolah olah tiada apa berlaku..tapi, diakan mak aku pasti mak dapat rasa..ni perbualan aku dengan anak sedara aku:

adik: helo, akom... (pelat kanak2 yang baru leh cakap).. tacu (asalnya maksu tapi cakap tak terus) cihat?oklah..akom bye..

itulah anak saudara aku..tak sempat aku nak kata apa lagi dah bye..hihi lepas juga rindu aku nak dengar suara dia..kalau aku balik tengok dia,pasti dengan akulah dia paling manja..sebabnya aku suka beli macam2 dekat dia..aku tak tahu mcm mana nak buat supaya mak tak fikir bukan2..dah banyak kali aku cuba elakkan dari bercakap hal ni..nantilah aku fikirkan apa perlu aku buat..

p/s: aiman (anak saudara aku) tacu ada beli sesuatu untuk adik..nanti tacu bawa balik ekk..



0 Comments:

Post a Comment

<< Home