@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Tuesday, September 13, 2005

Maaf

maaf d atas segala yang berlaku
tak ingin kuulangi
buat kedua kali

amarah yang kau pendam
lahir dari perbuatanku
dan aku mengerti
sekiranya kau membenciku
lalu menyisihkan diriku

jika tiada maaf bagimua
apalah dayaku
kerana yang bersalah adalah aku
seorang insan yang tak punya apa
hanya sekeping hati
yang rasa berdosa

maafkanlah
kesilapan itu kesilapanku
luahkan apa yang kau mahu
akulah penipu
akulah yang bersalah
akulah...

sebuah kemaafan
hanya itu yang ku pinta
darimu....
wahai teman...

1 perkataan merubah Segalanya

sudah banyak hari hatiku resah..masih teringat2 lagi kata2 'A'..betul katanya 1 perkataan boleh merubah segalanya..sekarang aku dengan 'A' tak seperti dulu lagi..segalanya sudah berubah.. adakah apa yang berlaku ini berpunca dari aku?adakah semua ini kesalahan aku?jika semua ini berpunca dari aku dan ini adalah kesalahan aku..aku minta maaf banyak2 kepada 'A'..mungkin aku yang telah merubah segalanya...aku begitu rindukan 'A'..aku kecewa dengan apa yang telah berlaku..sekiranya 'A' membenci aku, aku akan terima segalanya..

hanya maaf yang aku ingin lafazkan..tak mampu aku ucapkan selain maaf..sekiranya aku mempu mengubah segalanya menjadi seperti biasa akan aku lakukan..tapi semuanya telah terjadi..semuanya telah berlaku..tiada apa lagi yang boleh aku putar semula..aku cuba ketawa seperti hari2 sebelumnya..seperti hari2 aku bersama 'A'..tapi ketawa aku disulami dengan air mata...aku tak mampu lagi seperti sebelumnya..aku terlalu lemah untuk menghadapi ini...walau apa yang terjadi aku perlu menjalani hidupku seperti biasa..walaupun dalaman aku sebenarnya merintih menyesali apa yang telah berlaku...

p/s: 'A' dari hati iman memohon MAAF...

2 Comments:

  • At 8:52 AM, Anonymous Anonymous said…

    ..sometimes we have to pay more for such a little mistake that we make.bersabarlah.cuba2lah pujuk hatinya dan hati sendiri juga..

     
  • At 3:20 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    applephye~~

    nak memujuk diri sendiri bukannya senang..iman betul2 perlukan masa..iman hanya manusia biasa yang sentiasa lakukan kesilapan..iman harap iman takkan ulangi kesilapan yang sama..
    terima kasih apple..

     

Post a Comment

<< Home