@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Wednesday, September 14, 2005

BUSUK

bosannya tak tau nak buat apa..tingat plak msg yang aku hantar dekat 'A' hari tu.. msg 2 mcm ni lah...

there are 5 ways i can describe u as a good friend...

Best
Understanding
Sweet
Unique and
Kind

in shortform u are B.U.S.U.K

hehe...aku suka hantar msg yang seronok dan sentiasa buat aku senyum bila teringat...awal2 pagi tadi mak aku call tanya pasal abg aku..sejak akhir2 ni aku pulak dok jadi reporter kat mak aku..hihi soklan mak aku macam ni lah..

mak: macam mana abg dengan 'tu'..jadi tak?
( 'tu' yang mak aku maksudkan ialah girlfriend abg aku..memandangkan baru2 ni ada sedikit krisis)

iman: hmm..macam biasalah mak..dah ok dah sekarang ni..abg pun dah semakin berisi skit..
(abg aku kalau dia susah hati,badan dia pasti turun banyak..lagipun abg aku ni badan jenis senang kurus senang gemuk..tapi bukannya gemuk..berisi skit aja)

mak: ohh ya ka..baguslah kalau macam tu..
(nada lega yang aku dengar dari mulut mak)

iman: nantilah iman cerita..mak tak payahlah risau apa2..semua dah ok..
(kataku untuk mengelak dari mak bertanyakan hal aku)

mak: kalau macam tu tak apalah...asaalamualaikum..

iman: waalaikumsalam...

bagaimana teruk pun seseorang mak pasti akan risaukan hal anak2 nya...aku tahu mak banyak risaukan hal aku adik beradik..sebab itulah aku tak suka terlalu banyak bercerita dekat mak..aku dah puas hati dapat senangkan hati mak..baru2 ni jumpa abg aku..adalah 2 kali jumpa dia...

Kali pertama
aku tengok abg aku memang teruklah.muka pun tak ceria aja..cakap dengan aku memang tak ada semangatlah..kesian pulak aku tengok dia.ya lah abg aku penah frust teruk dulu takkan nak biarkan dirinya jatuh di tempat yang sama buat kali kedua..(sebulan lepas)

Kali kedua
aku jumpa abg aku baru ni sebab dia nak bagi something dekat aku..kalau tak asyik busy aja..jumpa dia kali ni kenalah belanja dia makan (ya lah dah dia dah bg sesuatu takkan nak dia belanja lagi)...kali ni tengok dah berisi skit badan tu..nampak dari mimik muka memang dia tengah berbahagia.aku tumpang gembira..aku tetap berlagak selamber seperti tiada apa2.. (minggu lepas)

baguslah kalau semuanya dah settle..aku harap abg aku cepat naik pelamin..lagipun dah lama rumah aku tak ada kenduri besar besaran..rindu sangat nak ada kenduri..syukran..syukran..

p/s: semoga abg berbahagia bersama kak 'F' dan semoga 'A' juga gembira dengan hidupnya..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home