@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Friday, September 23, 2005

Bank & Pulis

hari ni aku tupaksa p bank..maleh tul aku nak p bank..yerlah kalo bab menunggu aku cukup tak boleh..pantang aku tunggu menunggu nih..tapi yang buat aku lagi tension aku tepaksa menunggu selama 2 jam untuk submit borang..waduh..waduh...hampir pensan aku..keluar masuk aku dari bank tu..dalam hari ni bukan lagi jampi serapah..dah maki serapah dah..kaunter buka banyak..tapi nak submit borang aku skitnya lama...kul 2 sampai kul 4 aku tunggu barulah sampai turn aku..muka ni dah tak tahu macam apa lagi..dah le aku tak makan apa dari semalam..jadi perut aku pun dah menyanyi nyanyi dah..risau juga aku orang sebelah dengar nanti..malu arr...hahah

aku ni kalo bab makan memang kurang perihatin skit..perut aku pun dah tak larat nak nyanyi..tak lama lepas tu bukan nyanyi lagi dah..terus nangis minta di isi..aku tidak peduli juga sebab aku memang kena tunggu turn aku..yang buat aku bengang org lain dah habis ke mana dah aku ja yang still setia menanti lagi..dalam aku dok tunggu2 sambik muka aku dari elok2 sampai dah jadi muka tension+bengang ada orang dok melihat aku di sebalik cermin..tak sangka jugalah pak pulis muda dok melihat aku..banyak kali juga aku perasan dia dok tengok aku..heran betul aku,bukannya aku datang nak mencuri..gelisah aku bila setiap kali aku toleh ke kanan pak pulis muda tu dok tengok aku..

dengan gembiranya apabila saat yang aku tunggu2 sudah tiba..nama aku dipanggil juga akhirnya..macam dapat 1 juta rasanya..yerlah aku paling lemah bab menunggu nih...bila semuanya dah settle aku pun melangkah keluar dari bank tu dengan bangganya sebab sudah 2 jam muka aku di situ..bila aku melangkah keluar pak pulis muda ikut aku...takut aku bila aku nak melintas jalan dia memanggil aku..perbualan aku dengan pak pulis tu:

pak pulis: cik..cik...maaf ganggu..
iman: yer..ada apa encik.. (ewah bersopan santun plak aku)
pak pulis: ...ada kertas cik jatuh..
iman: kertas? (dengan muka confused aku)
pak pulis: yer kertas cik jatuh tadi...
iman: ohh..terima kasih ya.. (heran pulak aku mana ada kertas aku jatuhnya..)
pak pulis: ....yer sama sama...

bila pak pulis muda tu berlalu pergi..aku melangkah ke kereta.bila dalam kereta aku buka kertas tu... Ya Allah...rupanya kertas tu ada no telefon pak pulis tu..terkejut aku..aku pun senyum sahaja bila teringatkan pulis muda tu..dan aku yakin memang aku lagi muda dari dia..
sekarang ni aku hanya lihat sahaja no yang ada dalam kertas tu..lagipun aku tak pulak cuba nak call atau sms..biarlah dulu...lagipun aku ada banyak kerja yang nak aku settle..

p/s: pak pulis...terima kasih banyak2 kerana pulangkan kertas yang jatuh tu..(bukannya kertas aku pun...tektik aje tu..hampeh tul..)

8 Comments:

  • At 7:53 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    ani~~~

    wira bukan pak pulis..ni ppak pulislah..hahaha lawak siot

     
  • At 10:06 PM, Blogger DA1882 said…

    uyyo! beshnye kene ngurat ngan pak polisi! hihihih kalo iman tanak no tu, pass dekat clik la! heheheh :D

     
  • At 4:23 AM, Anonymous Anonymous said…

    askum imansss...
    alahai sayang oiii..jgn memain dgn pak pulis..spare tyre dia berkoyan..
    anak cina makan pengat yang...hah (sambung...)
    lady<<---tak cayerrr dgn pakpulis

     
  • At 9:43 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    clik~~

    best tak best jugalah...kat mana tah letak no dia..agaknye dah bawa dek angin kot kertas tu..hihi

    kak lady~~

    wasalam akak...tak main le ngan pak pulis..ohh yer ke..tapi berkoyan tu hape?

    anak cine makan pengat..
    -->> baik aku beringat ingat...

    hahah..wokeh kak lady.. (kalo pak pulis baca ni mampus kita kena ketuk..haha)

     
  • At 6:24 PM, Blogger Masy said…

    waa..cik puliss..hehehhee..kenyit mate sket..
    dpt cik pulis leh aa excuse saman..wakakaka..(ntah hape yg kelako ntah)
    berkoyan pon tak tau dak iman ni..huh! berkoyan=berlambak, banyak gler, tak terkira, infiniti. sekian..!sile bayau duit tusyen!

     
  • At 10:18 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak masy~~

    ewah2 kenyit mata..hihi ohh tu ke makna berkoyan..mana la cek tau..
    abg pulis xleh masuk dalam senarai dah le ekk..hihi

     
  • At 6:14 AM, Anonymous Anonymous said…

    ..salam iman :)..

    ..lama apple tak datang melawat, dah ader peminat rupanya..

    [applephye]

     
  • At 9:17 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    apple~~

    peminat ramai..hahaha (perasan pulak)tu lah...biarah..iman pun dah hilangkan kertas no fon 2.. agaknya tak ada jodoh kot..hahaha

     

Post a Comment

<< Home