@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Friday, September 16, 2005

Kalo tak ada undang2 mampus aku Kerjakan!!!!

geramnya...tak guna betullah..baik jangan jadi bos kalo perangai macam apa lagik...kelmarin dari kul 4 30-7 00 aku kena p meeting sebab bos aku yang tak betul tu lah.....arrggghhh.... tension tullah....aku yang tak tahu apa2 ni jadi mangsa...masa pukul 4 tu pihak kilang call opis aku...pastu bos panggil suh p meeting...aku tanya lah meeting sal apa ni..dia tak jawab..dia kata pergi ajalah...mcm org tak betul aku p meeting....aku ada kenal sorang engineer dekat kilang ni, dialah yang bagi tahu aku apa yang berlaku...uwaaaa...tak guna punya bos..aku tahulah ko tu bos takkan sampai sebab apa pun tak nak bagi tahu...bila dah aku tahu hal sebenar walaupun kurang jelas aku pun terpaksalah cakap apa yang aku tahu...

orang2 yang tengok aku tu lain aja pandangan diaorg semua..jatuh air muka aku sebab bos yang tak guna tu...kalau ada masalah selalu lepas tangan aja..semua masalah letak atas kepala aku..yang dia nak dengar masalah tu dah settle...dia ingat dia aja ada angin...dia tak tengok lagi angin taufan...angin kus kus...angin apa2 ajalah yang ada dekat aku nih...boleh terebang dia kalo angin aku dah tahap maksimum...hishh...kalo xada undang2 lah..dah lama aku cincang dia..biar dia tau sapa aku..hishhh.....geramnya aku...awal2 pagi tadi datang tanya dah settle ke iman? aku mcm nak kata dekat dia... "heloo encik....kalau tak settle juga memang encik yang saya kerjakan..dah setengah hari semalam saya kena..encik tahu elakkan diri saja...!!!!"
itulah ayat yang terlekat dekat tekak aku tu...rasa hormat masih ada...

aku terpaksa juga bermanis muka dengan bos aku tu..hampeh tullah...sampai hari ni geram aku masih ada..sabar ajalah...kata kak masy jangan marah2 hari jumaat..tak elok...terpaksa jugalah aku senyum....kenapalah aku ada bos macam tu..kalau bos perempuan tu selalunya dia takkan lepas tangan macam ni..ni bos lelaki aduh! pening aku...

p/s: kepada sesiapa yang menjadi bos..tolonglah jangan jadi macam bos aku..tolonglah jangan lepas tangan kalau ada masalah...lagi 1, kita kerja bersama..bukankah org yang buat kerja bersama patut tahu apa yang berlaku...




<----kalau tak ada undang2 aku kerjakan kau seperti itu!!!!

8 Comments:

  • At 12:23 AM, Blogger noorlara said…

    Iman,
    Sabo je le, dah dia bos mana buatnya. Apapun kalau esok lusa iman laks jadik bos jgn buat cenggitu. Jadi bos ngan jadi leader dua mende yg jauh beda, bos cuma tahu memerintah dan mengarah tapi leader selalunye memberi arahan dengan guardlines yg jelas, bos menudung jari ke staff bila ada kesilapan, sedangkan leader akan bertanggungjawab keatasnya.

    Iman syorkanlah bos tu gi ikuti kursus motivasi dan kepimpinan yg melambak ada kat negara ni.

    Nah amik kuih pulut dakap ni ngan air tembikai ais buat sejukkan ati tu

     
  • At 1:33 AM, Blogger Wirawan Terulung said…

    hmmm, kalo haku....haku tempeleng je bos ko tu....

    tapi yang menjadi masalahnya....haku tatau sape bos ko tu....

    hmmm, hape2 pun bawak2 ler besabar. Bukankah SABAr tu SEPARUh dari IMAn....huhu

     
  • At 11:33 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak noor~~

    sabar le akak...nasib baik bukan saya keje dekat kilang..cume company aje yang ada kontrak dengan kilang..hmm hampeh tullah...sabar2 separuh dari iman..

    wirawan~~

    hmmm, kalo haku....haku tempeleng je bos ko tu....

    tolong templeng sat..dah penat nih..huhu bos iman yang berlagak nak mampus tu..huhu yer sabar itu separuh dari iman..dah le nama iman..so kena banyak sabar lah..tak gitu?

    ani~~

    telur tu khas untuk bos iman...huhu kalo leh lenyek dia mcm tu lagi best..tu lah nanti dia yang susah plak...tapi..kalo dia susah iman lagi susah lah..waaaa....tak mo lah mcm nih..
    yer sabar2...(habis pahala aku p kat dia..mapuslah)

     
  • At 1:34 AM, Anonymous Anonymous said…

    askum iman..
    sabar..jgn memarah..
    hmm..rasernyer saya tak pernah dera staff..pasal tu depa sayang saya..kut..hehe
    lain org lain sikapnya lalings..
    dan lain bidang lain impaknya..

    *kalau ada apa2 yg anda tak suka pasal sikap boss anda..speak heart to heart..
    boss yg baik akan menjadi pendengar yg baik juga..dan prihatin..kalau tak jalan gak..sembur jer mcm pili bomba..pastu..anda kena cari kotak laa..hehe..
    jangan marah sayang ek..relak..

     
  • At 2:20 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak lady~~

    sabar lah ni akak...kalo tak sabar memang dah lama sembur dia..sembur api mcm naga tu..hihi

     
  • At 8:03 PM, Blogger Masy said…

    bos lama akak pangai lagi cam g*****g..kekkeke..mls haku nk hengat..haku doakan kampeni dia cepat melongkop! tp sian plk ade lagi mmber2 yg dok situ carik rezeki.. :/
    sabau je laa iman ooii...aritu pandai ko nasihatkan akak, sekarang akak pulangkan nasihat tu kat ko..hehehhehhee...
    dah, g mandi! sejok sket..! ;)

     
  • At 8:58 PM, Blogger Wirawan Terulung said…

    hah!!! tunggu hape lagi??

    marah dah reda kan??

    kasi updet cepat...Wirawan nak jadi owang yang 1st komen...huhu

     
  • At 9:08 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak masy~~

    pulang paku buah keras ke?hihi hari tu saya nasihatkan akak sebab saya tak kena lagik..apa2 pun thanks arr akak..muahhh...!!

    wira~~

    dah reda dah marah wira..sat g apdate le..huhu

     

Post a Comment

<< Home