@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Tuesday, October 18, 2005

JodoH...

cakap pasal jodoh ni..selalunya orang akan cakap ..

" kalo ada jodoh, adalah...tak ke mana"

ayat yang selalu didengar...memang betullahkan kalo ada jodoh berpisah 10 tahun pun tetap akan bersama semula..tapi kalo dah memang tak ada jodoh ni berkawan lama mana pun takkan dapat bersama juga..dah banyak yang iman nampak,kawan lama2 tapi tak ada jodoh juga.. apa2 yang kita lakukan pun kita kena berusaha..ada sesetengah orang hanya mengharapkan jodoh dengan orang yang diminati ada tapi tak berbuat apa2...tanpa usaha sedikit pun..

apa2 pun kita patut berusaha...berdoa lepastu tawakal...bukannya dok mengharap aja.. lagipun apa yang kita lakukan adalah untuk diri sendiri..tak rugi apa2 kalo berusaha mandapatkan apa yang diingini..ada seorang teman iman nih, dia sukakan seorang pompuan ni...memula dia cuba2lah dok ngorat dah pompuan ni..tapi, memang sikit pun dak pompuan nih xlayan... rasanya dekat 1 tahun jugalah dia berusaha..sikit pun tak jemu..tiap2 minggu pasti ada bunga sampai ke meja budak pompuan nih...diaorg bukan kerja sekali...satu hari, bila teman iman ni bagi bunga dekat dia..dia marah2 minta berhentikan bagi bunga ni..

katanya dia tak nak membazirkan duit untuk dia..sejak tu diaorg dah mula keluar bersama.. lepas 2 bulan iman dengar2 dah bertunang..huh! cepat betul kan.. tulah berkat usaha,doa,kesabaran yang tinggi..akhirnya dapat juga apa yang diingini.. kalo kita banyak bersabar..pasti kita akan peroleh sesuatu satu hari nanti..

p/s: iman dah dapat apa yang iman inginkan...terima kasih 'A'.. ;)

4 Comments:

  • At 11:08 PM, Blogger Wirawan Terulung said…

    kalo dah jodoh memang x ke mana...
    asam kat darat,ikan kat laut...dalam kuala bertemu jugak...

    heheheh...kalo PENANg & PJ...x jauh. :p

     
  • At 8:30 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    wira~~

    mcm lagu tu pula kan wira..
    penang dengan pj mmg tak jauh...apasal?nak belanja bebuka ke?datanglah penang...kita makan dekat telok tempoyak..hehe

     
  • At 10:38 PM, Blogger Noushy Syah said…

    iman...yg antara dua benua pun bole..hehhehe..xkan dlm msia xbole ek..hehhehhe..emmm mana le syg nih, xnampak pun arini?ehem ehem...cuti nuzul quran agaknya....

     
  • At 11:16 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    benmadi~~

    adalah madi..cuma bz skit aja.. tulah apa2 kita buat pun kena la usaha kan..hmm

    noush~~

    aik cinta antara benua ka? biasa la noush..iman ada ja xp mana cuma masa aja xada..hmm

     

Post a Comment

<< Home