@!!~ TeRatAk PuRNaMa ~!!@

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan TUHAN"

Monday, November 07, 2005

Kau merubah Segalanya...

Dimana kan ku cari ganti serupa denganmu,
tak sanggup ku derita, dan berhati patah, hidup gelisah.
alangkah sedih rasa hati, selama kau pergi.
tinggalku sendirian, tiada berteman, dalam kesepian.
Dunia terang menjadi gelita, cahaya indah tiada berguna.
Keluhan hatiku menambah derita, namun kau juga tak kunjung jelma.
Dimana kan ku cari ganti, mungkinkah di syorga.
Untuk teman bersuka, menangis bersama, selama-lamanya.

Lagu&nyanyian: P.Ramlee Filem: Ibu Mertuaku

hari ini segalanya berubah...sebelum ini aku gembira dengan hidupku..dengan kawan2 aku..dengan 'dia' tapi hari ni 'dia' merubah segalanya..dan akan berubah selamanya.. 1 soalan yang aku ingin sangat jawapannya..

'apa salah aku? apa salah aku? apa salah aku yang aku lakukan terhadapnya sehingga aku dibalas dengan sebegini rupa?'

soalan itu telah ku tanya kepadanya..apa yang aku dapat dari soalan aku? 'dia' hanya diam seribu bahasa...aku melangkah pergi dengan seribu persoalan yang takkan ada jawapannya.. dan dalam masa yang sama aku telah puaskan hati seseorang supaya tidak berlaku salah faham lagi...bagaimana dengan hati aku?aku sendiri tak tahu apa yang perlu aku lakukan... hanya doa pengubat hati ini...malam raya tahun lepas benda yang aku tak ingini telah berlaku...selepas raya tahun ni, hari raya ke 4 juga telah berlaku sesutu yang meninggalkan kesan dalam diri aku.. walaupun raya 2tahun ni meninggalkan kesan hebat dalam diri aku..tapi aku takkan tujuk diri aku lemah di hadapan semua org..aku tetap aku seperti yang dilihat hari2...

sesungguhnya dalaman aku hancur..air mata tidak mampu lagi mengalir... letih..penat...hilang semangat seperti bercampur menjadi 1 yang boleh buatkan aku rebah pada bila2 masa...bagaimana lagi harus aku kuatkan semangat diri? bagaimana aku hendak ketawa..senyum seperti sebelum ini selepas hati aku hancur? aku serik dengan permainan hidup yang tak sudah2...jika diberi peluang aku ingin pejam mata sehingga semangat diri aku kembali..sehingga semuanya selesai barulah aku ingin bangun dengan hidup yang baru.. bangun dengan kekuatan baru... mampukah aku?

p/s: 'dia' - kau hampir sembuhkan diriku..tapi sekarang kau tambahkan lagi kesan yang hampir padam...terima kasih kerana luka diri ini...walaupun senyuman yang kau berikan hanya seketika, aku takkan lupa dan aku tetap bersyukur.. sedikit kebencian tak ada dalam diri aku walaupun kau berikan luka yang merubah segalanya...

9 Comments:

  • At 8:49 AM, Blogger Noushy Syah said…

    dear iman...sedihnya noushy bila membaca ur entry ni..but I feel for u my dear friend....apa salah iman dan apa yang dia lakukan walau xnoushy ketahui tapi luka yg iman rasai dpt noushy rasakan jua...woteva it is..tabahkan hati dan saba ye iman...mesti ade sesuatu kebaikan disebalik itu semua...berdoalah...my heart goes with ya..

     
  • At 9:06 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    noush~~

    apa boleh buat noush..kalo dari awal dah tahu nak jadi iman akan elakkan,mungin dugaan Allah..iman terima..ni juga cara untuk kuatkan diri iman..iman pasti ada hikmah di sebalik semua ni...thanks noush..

    miss~~

    thanks lagu tu...salah satu lagu yang iman suka juga..hope semuanya akan berlalu dengan cepat..dan semuanya akan kembali seperti biasa..

     
  • At 7:03 PM, Blogger lady said…

    salamm dik imann...
    kita serupa..
    itu sajer yg mampu kak lady katakan,Allah is Great,
    cumanya kak lady tak mampu nak meluahkan segala kelukaan ini unt tatapan semua..

    ~lebur..

     
  • At 10:27 AM, Blogger DA1882 said…

    nape nie iman..? sedih tol bace entry tu.. pape pon, iman tetapkan ati, kuatkan semangat.. sabar.. doa banyak2. i know u're strong enuff.

     
  • At 2:30 AM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak lady~~

    agaknya Allah nak menguji kekuatan iman..aha akak..terima kasih banyak beri semangat dekat iman..

    clik~~

    thanks clik...iman akan cuba selagi termampu..

     
  • At 7:12 PM, Blogger Masy said…

    errkk..duka lara ke iman??sian dak ni.. *tepuk2 blkg iman* sabau je laa ekk..

     
  • At 7:21 PM, Anonymous Anonymous said…

    aiyaks...jgn sedey2 eh kak...
    ape yg berlaku ade hikmahnye...
    *hugs*

     
  • At 9:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    iman,
    jgn sedih2.. meh bawak akak merempit kat batu ferringhi mehh

     
  • At 6:17 PM, Blogger kuchaiz^iman said…

    kak masy~~

    huk..huk.. (kuatnya tepuk)..hehe
    thaks kak masy..muahhhh!!!

    chii~~

    ya..pasti ada hikmahnya..

    kak kari~~

    nak merempit ka? ish pencen raya la sebulan lebih..hahah jangan risaulah iman xada apa2..thanks ya..

     

Post a Comment

<< Home